Συνέντευξη
Νικόλαος Κόλλιας, διευθυντής του Τομέα Εμπορικής Ανάπτυξης, Marketing και Επικοινωνίας στο «Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center»
Τις άριστες σχέσεις του «Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center» με τις ασφαλιστικές εταιρίες και γενικότερα τον ασφαλιστικό κλάδο επισημαίνει με συνέντευξή του στην εφημερίδα «NextDeal» o κ. Νικόλαος Κόλλιας, διευθυντής του Τομέα Εμπορικής Ανάπτυξης, Marketing και Επικοινωνίας του νοσοκομείου. Όπως τονίζει, διαθέτει συμβάσεις συνεργασίας με όλες τις ελληνικές και τις μεγαλύτερες ξένες ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, παρέχοντας στους ασφαλισμένους τους ολοκληρωμένες υπηρεσίες υγείας υψηλού επιπέδου, σε ιδανικές συνθήκες νοσηλείας. Τονίζει ακόμη ότι με την εξαγορά από την ΗΜΙΘΕΑ ΜΑΕ, ιδιοκτήτρια του νοσοκομείου «Ερρίκος Ντυνάν», κλινικών σε Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Κοζάνη, δημιουργείται ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους υγείας στην Ελλάδα, που θα προσφέρει υπηρεσίες δευτεροβάθμιας περίθαλψης μέσα από ένα δίκτυο νοσοκομείων και κλινικών με ευρεία γεωγραφική κάλυψη της ελληνικής επικράτειας.
Ερωτηθείς σχετικά αναφέρει ότι η κοινή βούληση και σύμπραξη των τριών μερών (κράτος- ασφαλιστικές εταιρείες-πάροχοι υπηρεσιών υγείας) αποτελεί την μόνη ενδεδειγμένη λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος στο χώρο της Υγείας.
1. Ποιες είναι οι κατευθυντήριες γραμμές της διοίκησης του «Ερρίκος Ντυνάν», ώστε να παραμένει ένα κορυφαίο νοσοκομείο;
Αποτελεί στρατηγική επιλογή της διοίκησης η συνεχής βελτίωση και διασφάλιση του υψηλού επιπέδου των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας. Οι υπερσύγχρονες υποδομές, αποκλειστικά κατασκευασμένες για τη λειτουργία νοσοκομείου, η συνεχής αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού του και το υψηλής κατάρτισης και εξειδίκευσης ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό αποτελούν τρία βασικά όπλα που επιτρέπουν στο «Ερρίκος Ντυνάν» να πρωταγωνιστεί στον τομέα παροχής υπηρεσιών υγείας. Ισχυρό πλεονέκτημα και απόδειξη της προσήλωσής μας στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προσφερόμενων υπηρεσιών αποτελεί και η κορυφαία διαπίστευση Joint Commission International (JCI) που το νοσοκομείο μας έχει λάβει.
Η προσήλωση στις αξίες, που διέπουν τη λειτουργία του νοσοκομείου μας, όπως ο σεβασμός στις ανάγκες των ασθενών και των οικείων τους, η συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού μας και η καλλιέργεια επαγγελματικού περιβάλλοντος ασφάλειας καθιστούν το «Ερρίκος Ντυνάν» πάροχο αναφοράς στις υπηρεσίες υγείας.
Εξάλλου, με την εξαγορά από την ΗΜΙΘΕΑ ΜΑΕ, ιδιοκτήτρια του νοσοκομείου «Ερρίκος Ντυνάν», κλινικών σε Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Κοζάνη, δημιουργείται ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους υγείας στην Ελλάδα που θα προσφέρει υπηρεσίες δευτεροβάθμιας περίθαλψης μέσα από ένα δίκτυο νοσοκομείων και κλινικών με ευρεία γεωγραφική κάλυψη της ελληνικής επικράτειας.
2. Τι σημαίνει για το «Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center» η πιστοποίηση με την κορυφαία διαπίστευση Joint Commision International;
Είμαστε περήφανοι για τη διαπίστευση κατά JCI, καθώς πρόκειται για την ισχυρότερη και εγκυρότερη διαπίστευση νοσοκομείων παγκοσμίως, αλλά και γιατί αποτελεί την έμπρακτη αναγνώριση μιας ομαδικής προσπάθειας, που οδηγεί το «Ερρίκος Ντυνάν» σε μια νέα εποχή.
Το «Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center» το 2020, μετά από συστηματική προετοιμασία δύο ετών, έλαβε την κορυφαία διαπίστευση Joint Commission International, η οποία αποδεικνύει την απόλυτη συμμόρφωσή του προς τις απαιτήσεις του διεθνώς αναγνωρισμένου προτύπου διαπίστευσης υπηρεσιών υγείας. Το 2023 το νοσοκομείο μας επαναπιστοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή τριετία, επαναβεβαιώνοντας τη δέσμευσή μας να παρέχουμε την πλέον ασφαλή και αποτελεσματική φροντίδα στους ασθενείς μας.
Η διαπίστευση του νοσοκομείου μας κατά JCI ενισχύει την εμπιστοσύνη του κοινού προς έναν οργανισμό, που δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια των ασθενών και στην ποιότητα της παρεχόμενης περίθαλψης. Αποτελεί επίσης ένα ισχυρό μήνυμα προς όλους τους ασθενείς, συνοδούς, επισκέπτες, αλλά και εργαζόμενους, για τη δέσμευση του οργανισμού υγείας για συνεχή βελτίωση της ποιότητας και της ασφάλειας, βάσει διεθνώς αναγνωρισμένων προτύπων που καθιστούν τον ασθενή ως την απόλυτη προτεραιότητα.
Η διαδικασία λήψης της διαπίστευσης εξάλλου έδωσε στον οργανισμό τα μεθοδολογικά εργαλεία για να βελτιώνει συνεχώς τις διαδικασίες κλινικής φροντίδας, μετρώντας τα αποτελέσματα αυτών με συγκρίσιμους δείκτες.
Η διεθνής αναγνώριση κατατάσσει το «Ερρίκος Ντυνάν» ανάμεσα στα 640 διαπιστευμένα νοσοκομεία στον κόσμο και επισφραγίζει την ισχυρή θέση του στο εγχώριο σύστημα νοσοκομειακής φροντίδας.
3. Γενικότερα ποιο είναι το επίπεδο των σχέσεων του νοσοκομείου με τον ασφαλιστικό κλάδο;
Οι σχέσεις του νοσοκομείου μας με τις ασφαλιστικές εταιρείες και γενικότερα τον ασφαλιστικό κλάδο είναι άριστες. Το «Eρρίκος Nτυνάν Hospital Center» διαθέτει συμβάσεις συνεργασίας με όλες τις ελληνικές και τις μεγαλύτερες ξένες ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, παρέχοντας στους ασφαλισμένους τους ολοκληρωμένες υπηρεσίες υγείας υψηλού επιπέδου, σε ιδανικές συνθήκες νοσηλείας.
Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προσφερόμενων υπηρεσιών, η δημιουργία ανεξάρτητου Τμήματος Επειγόντων όπου η διαλογή γίνεται με βάση τα ιατρικά πρωτόκολλα, αλλά και η καθιέρωση του Medical Insurance Operation Manager, ο οποίος επιβλέπει-ελέγχει τις χρεώσεις των ασθενών, εισέφεραν στη δημιουργία αμοιβαίας σχέσης εμπιστοσύνης με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Συνακόλουθα το χαμηλό μέσο κόστος στο νοσοκομείο μας σε σχέση και με τον ανταγωνισμό αποτέλεσε τη βάση και το επιστέγασμα της επιλογής του «Ερρίκος Ντυνάν» ως νοσοκομείου αναφοράς για όλες για τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.
Εξάλλου η παροχή ειδικών προνομίων, χωρίς να εμπεριέχεται καμία απολύτως οικονομική επιβάρυνση τόσο για τις ασφαλιστικές εταιρείες όσο και για τους ασφαλισμένους, απετέλεσε επιπλέον κίνητρο για την επιλογή του «Ερρίκος Ντυνάν» ως νοσοκομείου αναφοράς για τους ασφαλισμένους.
Σε αυτό το πλαίσιο το νοσοκομείο μας έχει καταστεί Ειδικά Συμβεβλημένο για τις περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες, εξασφαλίζοντας σειρά πλεονεκτημάτων για τους ασφαλισμένους.
4. Πώς «εισπράττει» ο ασφαλισμένος-ασθενής την υποδειγματική, όπως αναφέρετε, σχέση συνεργασίας του «Ερρίκος Ντυνάν» με τις ασφαλιστικές εταιρίεες;
Είναι στρατηγική επιλογή του νοσοκομείου μας να εστιάζει και να θέτει στο κέντρο τον άνθρωπο. Η παροχή υπηρεσιών υγείας υψηλού επιπέδου συνιστά άμεσο όφελος για τον ασφαλισμένο. Η σχέση μας με τις ασφαλιστικές εταιρείες βασίζεται στις αρχές αμοιβαίας εμπιστοσύνης και φερεγγυότητας. Η αισθητά χαμηλότερη χρέωση υπηρεσιών στο νοσοκομείο μας σε σχέση με αντίστοιχης ποιότητας θεραπευτήρια έχει άμεσο αντίκτυπο και στο ασφάλιστρο, το οικονομικό αντίτιμο του οποίου καλείται να επωμιστεί ο ασφαλισμένος. Οι πρόσφατες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, αλλά και η στροφή των ασφαλιστικών εταιρειών στο νοσοκομείο μας για την περιστολή του κόστους απέδειξαν τα παραπάνω.
Εξάλλου σε μια περίοδο που ο ανταγωνισμός αποσύρει ή περιορίζει δραστικά τα προσφερόμενα προνόμια προς ασφαλισμένους με συμβόλαιο κάλυψης υγείας, το «Ερρίκος Ντυνάν» στηρίζει έμπρακτα τους ασθενείς. Στο πλαίσιο αυτό, επωμίζεται το επιπλέον κόστος που προκάλεσε η αύξηση του πληθωρισμού και διατηρεί αμετάβλητα τα προσφερόμενα προς τους ασφαλισμένους προνόμια.
Ενδεικτικά προσφέρουμε:
• Απεριόριστες δωρεάν επισκέψεις σε 8 ιατρικές ειδικότητες (αναλόγως της ασφαλιστικής εταιρείας) στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών.
• Δωρεάν διαγνωστικές εξετάσεις €400-€500 ανά περιστατικό (αναλόγως της ασφαλιστικής εταιρείας) στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών.
• Έκπτωση έως 70% στον τιμοκατάλογο του «Ερρίκος Ντυνάν» για διαγνωστικές εξετάσεις σε περίπτωση υπέρβασης του δωρεάν ποσού.
Αντίστοιχα προνόμια ισχύουν και στα Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία. Η παροχή ειδικών προνομίων, που δρουν συμπληρωματικά με τις καλύψεις των συμβολαίων των ασφαλισμένων, εντάσσεται στο πλαίσιο συνεργασίας του «Ερρίκος Ντυνάν» με τις ασφαλιστικές εταιρείες και δεν εμπεριέχει καμία απολύτως οικονομική επιβάρυνση.
5.Και πώς σχολιάζετε την τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης που αφορά στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας και την ενίσχυση της διαφάνειας τόσο στα ασφαλιστήρια συμβόλαια όσο και στη διαφάνεια ως προς τις τιμές παροχής υπηρεσιών υγείας και ασφάλισης υγείας;
Αντιλαμβάνομαι την πρόθεση του υπουργείου Ανάπτυξης να συγκρατήσει την αύξηση ασφαλίστρων από τις εταιρείες του κλάδου με παράλληλη υποχρέωση γνωστοποίησης του τιμοκαταλόγου για τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών υγείας (νοσοκομεία κ.λπ.) για κάθε ιατρική υπηρεσία.
Σε κάθε τέτοια προσπάθεια το κράτος, αλλά και οι λοιποί εμπλεκόμενοι φορείς οφείλουν να αναζητήσουν τα αίτια. Η εκρηκτική αύξηση του πληθωρισμού λόγω της πανδημίας και συνακόλουθα της οικονομικής κρίσης και φυσικά ο υψηλός ΦΠΑ αποτελούν βασικούς παράγοντες αύξησης του κόστους στην Υγεία. Εξάλλου συστημικές στρεβλώσεις στην αγορά, όπως το Rebate & Clawback, το οποίο εξακολουθεί να υφίσταται χωρίς εφαρμογή ποιοτικών κριτήριων, αλλά και οι ραγδαίες εξελίξεις στο χώρο της βιοϊατρικής τεχνολογίας, που οδηγούν σε συνεχείς επενδύσεις, επιτείνουν το πρόβλημα.
Η αντιμετώπιση του προβλήματος είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις γενεσιουργές αιτίες και η λύση της προϋποθέτει τη συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων (κράτος-ασφαλιστικές εταιρείες-πάροχοι υπηρεσιών υγείας).
Ενδεικτικά κινήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση αποτελούν:
I. Η δραστική μείωση του ΦΠΑ στην Υγεία, ο οποίος στη χώρα μας είναι στο 24%. Αναφέρουμε ενδεικτικά ότι το αντίστοιχο ποσοστό στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες κυμαίνεται από 0 έως 8%.
II. Η υιοθέτηση των DRGs (Diagnosis Related Groups) συνιστά μέθοδο αποζημίωσης με τιμές που έχουν προσδιορισθεί εκ των προτέρων. Η εισαγωγή των DRGs εισάγει στοιχεία ελεγχόμενου ανταγωνισμού μεταξύ των προμηθευτών, καθιστώντας τον έλεγχο του κόστους και την ποιότητα φροντίδας «κοινό τόπο».
III. Η υιοθέτηση ενός μοντέλου Value-Based HealthCare. Ο υπολογισμός του μέσου κόστους νοσηλείας μεταξύ παρόχων με σαφώς προκαθορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά αποτελεί σίγουρα ένα ακόμα εργαλείο για τη μείωση του κόστους.
IV. Μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης στα ασφάλιστρα υγείας προκειμένου να γίνουν προσιτά σε ευρύτερο κοινό.
V. Η υιοθέτηση του προασφαλιστικού ελέγχου, πριν από την έναρξη μιας ασφάλισης ή την ανανέωση μιας υπάρχουσας, ως μέσου αξιολόγησης του κινδύνου και του ρίσκου, που αναλαμβάνει μια ασφαλιστική εταιρεία και συνακόλουθα ως μέσου καθορισμού των ενδεδειγμένων ασφαλιστικών εισφορών για τον ασφαλιζόμενο.
VI. Οι ασφαλιστικές εταιρείες δύναται να ενισχύουν την συνεργασία τους, κατευθύνοντας τους ασφαλισμένους τους σε κλινικές που συνδυάζουν την υψηλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών με ανταγωνιστικό κόστος. Υπενθυμίζω ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν και την πληροφορία και πλέον και τη βούληση να υλοποιήσουν τα ανωτέρω.
Θεωρώ ότι η κοινή βούληση και σύμπραξη των τριών μερών (κράτος-ασφαλιστικές εταιρείες- πάροχοι υπηρεσιών υγείας) αποτελεί τη μόνη ενδεδειγμένη λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος στο χώρο της Υγείας.
Διαβάστε παρακάτω την συνέντευξη από την εφημερίδα Nextdeal σε ηλεκτρονική μορφή (πατήστε για μεγέθυνση)
Ποιος είναι ο Νικόλαος Κόλλιας
Ο Κόλλιας Νικόλαος είναι διευθυντής του Τομέα Εμπορικής Ανάπτυξης, Marketing και Επικοινωνίας στο Νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center», διαθέτοντας εμπειρία πλέον των 20 ετών στο χώρο της Υγείας. Είναι απόφοιτος της Σχολής Διοίκησης & Οικονομίας Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου-Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών). Έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα ιδιωτικά νοσοκομεία της χώρας και έχει υπηρετήσει ως επικεφαλής τμημάτων της Οικονομικής Διεύθυνσης εστιάζοντας στην κοστολόγηση υπηρεσιών υγείας.
Τα τελευταία 4 χρόνια είναι επικεφαλής του Τομέα Εμπορικής Ανάπτυξης, Marketing και Επικοινωνίας στο Νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center»